Nedstat Basic - Web site estadísticas gratuito
El contador para sitios web particulares
Contador gratuito L'aeroplà del Raval | Tina Vallès <$BlogRSDUrl$>

17.2.05

L'errrra del Rrrrrei Àfrrrrica 


Llegando está el carnaval quebradeño, mi cholita,
Llegando está el carnaval quebradeño, mi cholita.

Diria que ja ha passat, el Carnestoltes.
Diria que ja vaig veure paios vestits amb roba de sa mare i nens embolicats amb bosses de la brossa blaves que se suposava que anaven disfressats de núvols.
Diria que ja ens hem menjat la sardina, ja ens han embrutat el front amb cendra i fins i tot hem tastat els primers bunyols de Quaresma.
Diria que t’equivoques, mi cholito.

Fiesta de la quebrada humahuaqueña para bailarrrrrrrrrrrrrrrrr.
Erke, charango y bombo.
Carnavalito para bailar, bailar, bailar, bailarrrrrrrrrrrrrrrrrrr. ¡ESOOOOO!

I diria que no són hores de fotre aquests crits, Rrrrrrei Àfrrrrrica.
Diria que tinc un veí que a banda de no tenirrrrrrrrrrr sensibilitat musical (cosa que tant me fa), tampoc té rellotge. I encara diria més. Diria que ara mateix em trec el pijama, em vesteixo mínimament i vaig demanar-li (tan educadament com la son m’ho permeti) que acabi ja la fiesta quedrada (no sé si té res a veure amb les matemàtiques) o bé se la posi directe als cascos i que li rebentin els timpans només a ell.

Llegando está el carnaval quebradeño, mi cholita.
Llegando está el carnaval quebradeño, mi cholita,
Fiesta de la quebrada humahuaqueña para bailarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

M’aixeco, em vesteixo, surto i truco al timbre del cholito...

Erke, charango y bombo
carnavalito para bailar, bailar, bailar, bailarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

... que obre la porta ballant i cantant «para bailar, bailar, bailarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr».

Quebradeño humahuaqueñito
Quebradeño humahuaqueñito
Quebradeño humahuaqueñito
¡¡¡Quebradeño humahuaqueñitooooooooooooooooo!!!

PUUUUUM!

S’ha tancat la porta de casa. Busco a les butxaques dels texans i no hi trobo les claus. Encara no he saludat el Cholito, que balla la lambada amb la porta de casa seva i no s’ha adonat que la meva ha petat pel corrent d'aire. Provo d'empènyer-la, però està ben tancada. I a dins només hi ha aquella massa de pèls atigrada que ara mateix es deu estarrrrrrrrrrrrr fonent gràcies als de Ya.com. Reformulo mentalment la pregunta que anava a fer-li i intento adoptarrrrrrrrrrrrrrr el to més amable que la música em permet emetre...

Fiesta de la quebrada humahuaqueña para bailarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

—Perdona, em deixes fer una trucada?

[Atenció, aquesta pregunta és pura ficció, en realitat l'he feta en castellà i repetit dues vegades deixant-m'hi les cordes vocals i un trosset d'orgull —no perrrrrrrrrr la llengua, que jo parlo sense vergonya i amb llibertaaaaaat, sinó perquè això d'alçarrrrrrrrrrrrr la veu no és el meu fort i més acabada de llevarrrrr, sense ni haverrrrrrrrrrrrr fet el primer riu del dia, amb els cabells embullats i sense ulleres.]

Erke, charango y bombo.
Carnavalito para bailar, bailar, bailar, bailarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
¡ESO!

—Sí, claaaaaaro. Paaaasa.

I he passat, i he trucat i he esperat i he escoltat tot un CD del Rrrrrrrei Àfrrrrica. I us volia parlarrrrrrrrrrrrr de gats funcionaris, de concursos de disseny de bosses de vomitarrrrrrrrrrr als avions, de tires còmiques sobre la Sida, de poetes maleïts de dits curts i pocs amics, de negatives a propostes europees, de l’últim totxo que he llegit, de l'exposició que inauguren avui al CCCB sobre el París Surrealista, de l'omnipresència preocupant del Quixot (i aprofitaria perrrrrr comentar-vos que al març a La Pedrera inauguren Visions del Quixot, amb obres de Picasso, Dalí, Hogarth, Saura, Doré, Daumierrrrrrrrrrr, Ponç i Matta relacionades amb la novel·la de Cervantes), o dir-vos, als que encara no ho heu fet, que us podeu subscriure al butlletí de l'Aeroplà (al menú de l'esquerra, a dalt, hi trobareu l'enllaç) i així rebreu un correu cada vegada que hi publiqui un nou text. Però no podrà serrrrr, perquè des que he tornat a casa que se'm multipliquen les erres finals, em retronen les temples i tinc unes ganes boges de trencar una figura de fang que em va portarrrrrrrrrrrrrrr una amiga de Kenya.

NOTA BIBLIOGRÀFICA: els versos en cursiva són del poema Carnavalito (el Humahuaqueño) del poemari La Bomba - The Party Album, 2001.



Creative Commons License