Nedstat Basic - Web site estadísticas gratuito
El contador para sitios web particulares
Contador gratuito L'aeroplà del Raval | Tina Vallès <$BlogRSDUrl$>

4.4.05

Pla a Nova York II | La hipotètica vida de balneari dels carrers barcelonins 


«Els carrers de Nova York més tranquils i plàcids estan en relació amb els nostres carrers més animats en la proporció en què està la vida moderna amb la vida de balneari.»
Josep Pla. Weekend d’estiu a Nova York


Desconec si Josep Pla va arribar a trepitjar mai el Barri Xino, ara Raval; però si els carrers més tranquils de Manhattan continuen sent com els més moguts de Barcelona (o sigui, com els del centre: Raval, Born i Gòtic), ja cal que em calci unes botes d’aquelles amb puntera d’acer i un casc integral, perquè prendré mal segur.

Sovint quan surto dels confins del barri (on ja sé moure’m sense tenir accidents més greus que el de trepitjar una cagaradeta d’un gos amb amo assassinable) tinc la sensació que o bé em torno transparent o, així com Harry Potter lluu un llamp al front, jo hi duc una inscripció que hi diu «Sóc la primera dona-auto-de-xoc».

Però avui mateix he travessat el carrer Elisabets (territori aparentment controlat) a quarts d'una del migdia —acte summament perillós, sobretot perquè és dilluns i els transportistes van de bòlit subministrant el gènere a les botigues que s'han buidat durant el cap de setmana—, i he estat a punt de ser atropellada per:

1. Un camió de la brossa
2. Una bicicleta
3. Una furgoneta petita
4. Una furgoneta gran
5. Un esquèiter amb el monopatí sota els peus
6. Un esquèiter amb el monopatí sota l'aixella i distret mirant l'esquèiter del punt 5
7. Un cotxe
8. I una mena d’híbrid entre cotxe i moto molt estrany

D’aquesta llarga llista (en relació amb la longitud del carrer) es podria deduir que o bé no hi veig o circulo distreta o algú s’està divertint fent passar tot un exèrcit de cotxes i camions de joguina per sobre d'un ninot de budú amb la meva cara. Però els que venien darrere meu en l'expedició d'anar de les Rambles fins al MACBA han passat més o menys pel mateix calvari que jo per sortir-ne il·lesos.

Així que aquesta tarda potser torno a travessar el maleït carrer (acompanyada d'un bon home-armari que em protegeixi) i m'arribo fins al Decathlon del carrer Canuda per comprar-me unes genolleres, unes colzeres, un casc i unes ulleres de sol amb goma, i cada matí assajaré davant del mirall cares de mala llet i de «Campiona del món en trencament de tíbies i peronés d'altri».



Creative Commons License