Nedstat Basic - Web site estadísticas gratuito
El contador para sitios web particulares
Contador gratuito L'aeroplà del Raval | Tina Vallès <$BlogRSDUrl$>

30.6.05

Contra la desconscienciació 


Tenim l’honor d’oferir-vos una exclusiva: avui fa un any que va néixer la Companyia Adulta de Conscienciació dels Adolescents (CACA). Al telèfon, el seu fundador i màxim responsable: «Tenim tres objectius clars que es poden desprendre ja del nostre nom: 1) conscienciar els adolescents [nota de la corresponsal: després ja veureu per què no ens diu de què es pretén conscienciar els adolescents]; 2) sentir-nos menys sols, per això ens diem Companyia i no Associació; i 3) poder utilitzar expressions com ara dinamització, realitzar, expectatives, objectius, dur a terme, contactar, infraestructures, en termes generals, psicosocial, etcètera, cada dia i en tota mena de suports.»

Després d’una agradable conversa de més d’una hora amb l’ànima de la CACA, podem començar a copsar-ne l’esperit: «Hi ha una necessitat de conscienciar els adolescents; ningú no sap de què, però sí que cal fer-los més conscients. És una expressió que està en boca de tothom. Estàvem farts de sentir-ho dir arreu: al metro, a plaça, als mitjans, a les platges, als cinemes, als sex-shops. Tots hi estem d’acord, només que cadascú afegeix un concepte diferent després del verb conscienciar

Heus aquí la clau, l’essència, la base de la CACA: el verb conscienciar, sense complements: «A banda de la preocupació pels adolescents i per la nostra solitud, ens uneix també una passió lingüística per un determinat tipus de paraules que a vegades ni tan sols trobem als diccionaris, però que emprem ben sovint. Quan vam anar al registre a donar-nos d’alta, ens volíem dir “Companyionatge Adultístic de Consciencificació dels Adolescentètics”, perquè des del primer moment volíem que tothom veiés quines eren les nostres intencions. Però la burocràcia és com és i no la canviarem ara; se’ns va exigir que féssim servir paraules que sortissin al diccionari. I aquí va néixer el nostre tercer objectiu, que en un principi no formava part dels estatuts de la CACA.»

De tota manera, la gent de la CACA té clares les seves prioritats: «No volem perdre de vista el nostre objectiu primordial: els adolescents i la seva consciència. Som una eina útil per a la societat, i ho sabem. Estem aquí per ajudar en el que faci falta, només cal que se’ns doni el complement del verb que ens ha fet néixer i ens mobilitzarem ràpidament i efectiva.»

El funcionament és senzill: «Qualsevol persona que en un moment determinat pronunciï una frase com “Els adolescents haurien de ser més conscients de...” o “És que els adolescents d’avui dia no s’adonen que...” pot demanar els serveis de la CACA. És fàcil i es pot fer des d’un telèfon mòbil: tan sols cal enviar al número 000 el missatge #CACA+de què#, i en lloc de de què escriure el complement del verb conscienciar que els preocupa (amb un màxim de 300 caràcters). Després, hauran d’esperar que la Companyia els contacti.»

Un cop es rep el missatge, que en argot de la Companyia es diu Alarma-caca, «es desplega tota una campanya de conscienciació que va des de l’elaboració de tríptics, adhesius, mascotes-gadget, pins i samarretes, fins a xerrades als instituts, festes temàtiques a les discoteques de moda, conferències a les biblioteques municipals i fins i tot campanyes promocionals a la premsa, la ràdio i la televisió. Comptem amb el suport de moltes entitats públiques i privades que s’han compromès a oferir-nos les seves infraestructures per a totes les causes nobles que ens arribin a través de l’Alarma-caca.»

Però la gent de la CACA no pretén endur-se cap medalla, tot es fa de manera altruista: «Avui fa un any que ens van instituir i hem dut a terme unes quantes campanyes amb més o menys èxit, però ho fem des de l’ombra, el mèrit se l’emporten les entitats que col·laboren amb nosaltres. Encara hem de millorar molts aspectes, per això cada Alarma-caca és un pas més cap al perfeccionament del nostre sistema de conscienciació dels adolescents. Mai no direm quines campanyes han estat engegades per nosaltres, som discrets i, a més, tenim clars els nostres objectius. A llarg termini, la gent serà capaç d’identificar quines campanyes han sortit de la CACA, no tenim pressa.»

Per acabar, la pregunta és obligada: «No, no em pregunti això. Jo no sé de què han de prendre consciència (prefereixo dir conscienciar, tot sigui dit) els adolescents, només sé que n’han de tenir més, en general, de consciència, i a la CACA sabem com fer-ho i no volem quedar-nos de braços plegats mentre els adolescents, que són la societat del futur (aquesta frase ens torna bojos, sempre que la diem ens cau una mica de bavalla), es desconsciencien cada dia una mica més.» No cal dir que el verb desconscienciar-se és una creació de la CACA: «Lluitem contra la desconscienciació, aquesta paraula no hauria d'arribar a sortir mai en cap diccionari, i està en les nostres mans. Els adolescents són la societat del futur, deixi-m'ho dir una altra vegada, sisplauuuuuu...»



Creative Commons License