Nedstat Basic - Web site estadísticas gratuito
El contador para sitios web particulares
Contador gratuito L'aeroplà del Raval | Tina Vallès <$BlogRSDUrl$>

29.12.05

Del llibre i la lectura, propòsit per al 2006 (parèntesi vacacional) 


Havia dit que no tornaria fins l’any que ve, però des que he aparcat l’Aeroplà que he llegit més del que és habitual, i fins i tot diria que estic recuperant el bon ritme de lectura de quan estudiava a la facultat i em passava el dia llegint a la Biblioteca de Romàniques (amb en Ferran de bibliotecari en pràctiques, per cert!), al pati, al bar, al tren, al llit, al sofà...

I de tant llegir, el cap se t’omple més del compte i els minuts (no dic segons per vergonya) abans d’agafar el son solen ser moments d’alta creativitat i pluja d’idees. Idees que si aconsegueixo recordar fins l’endemà, se solen aprofitar com a mínim en el 50 %. L’altra meitat ja són fruit del mig deliri abans de caure adormida.

El cas és que la idea que he salvat dels minuts previs a adormir-me d’ahir, és la que m’ha fet obrir en vacances de vols per fer-vos-la saber —i de passada si algú s’hi apunta encara trepitjarem terrenys estadístics i tot.

Us avanço que m’agrada fer balanç i inventari de tot el que llegeixo, i que tot i que intento controlar-me tinc tendència a fer força llistes (de llibres per llegir, de llibres per comprar, de coses a fer, d’amics a qui trucar, de feines pendents, de regals que cal comprar, de temes per a contes, de temes per a l’Aeroplà, de receptes per al Rebost, etc.).

Dit això, la idea és la següent (ara entendreu perquè he obert en vacances): abans que acabi l’any compraré una llibreta on per una banda llistaré els llibres que vagi llegint (per la cara de davant) i per l’altra (la de darrere) els que vagi comprant. Estic convençuda que en compro més que en llegeixo, i l’objectiu és aconseguir equilibrar la balança i de passada comprovar quina és la mitjana de dies (setmanes, etc.) que passen des que compro un llibre fins que el llegeixo.

La idea no és original ni crec que sigui la primera a perdre el temps i la llibreta d’aquesta manera, però tinc curiositat per saber quants llibres dels que compri l’any vinent llegiré abans del 2007, i si el fet de fer inventari de llibres comprats i llibres llegits em farà comprar menys llibres i llegir-ne més, o al contrari, o què.

També voldria afegir al costat de cada llibre adquirit el motiu de la compra; i al costat de cada llibre llegit, el motiu de la lectura. Per exemple, ara estic llegint Mort de dama de Llorenç Villalonga perquè segons aquesta bibliografia hi surt el Raval, i tenia curiositat per veure com retratava el Barri Xino aquest escriptor mallorquí (estic a la meitat i de moment no ens hem mogut de Ciutat, però tant me fa perquè m'ho estic passant de conya!). I el darrer llibre que he comprat ha estat Washignton Square de Henry James, per la fal·lera que tinc per aquest autor.

Tot plegat, un propòsit d’aquests que ara corren per les converses de màquina de cafè, ascensor o cua de xarcuteria, però que tinc intenció de complir religiosament durant tot l’any que ve. I si en trec alguna conclusió, ja us ho faré saber. Si algú altre s’hi anima, podem acabar contrastant títols llegits i adquirits i motivacions per a la compra i la lectura, i vés a saber si algun llibreter o editor s’acaba interessant pels resultats obtinguts!

Bon any del llibre i la lectura (ara he entès la diferència, es refereix al darrere i el davant de la llibreta respectivament!?), que el 2006 també ho serà tot i que les institucions canviïn de xip amb el dotzè gra de raïm entre les dents.



Creative Commons License