Nedstat Basic - Web site estadísticas gratuito
El contador para sitios web particulares
Contador gratuito L'aeroplà del Raval | Tina Vallès <$BlogRSDUrl$>

31.1.07

La comprensió lectora en perill d'extinció 


Diu que s'ha de fomentar la lectura, i el consum de llibres. I jo em pixo de riure. Amb la plaga d'analfabetisme funcional que s'escampa com la pesta, em sembla que és ciència-ficció parlar de fomentar la lectura de llibres, senyors.

Però si la gent no sap llegir! I no parlo de llibres sinó de documents més valuosos i vitals, com ara contractes, pressupostos, cartes, factures, correus electrònics, manuals d'instruccions, etcètera.

La comprensió lectora hauria de ser una assignatura obligatòria des de petrès fins al darrer curs universitari (en castellà, en català o en bantu, tant és això), i que la gent aprengui a desxifrar els missatges que rep, a espavilar, a llegir entre línies, i si no els entenen a la primera, que rellegeixin abans de començar a fer preguntes òbvies o suposicions errònies, que el temps no el regalen amb les llaunes de blat de moro dolç d'aquell gegant verd, que va car, coi.

I després, només després, ja llegiran Dant o el club ídem, que això tant és, al capdavall. De què serveix que un alumne llegeixi El mecanoscrit del segon origen si després no sap omplir un formulari amb les seves dades personals perquè és incapaç d'interpretar les instruccions abans de posar-s'hi? Ja m'ho responc jo: de res.

Nota aclaridora: és més barat i més sa perbocar aquests quatre paràgrafs que prendre'm un vàlium.



Creative Commons License